פודקאסטרית מדברת: דנה הילמן

במסגרת הפודקאסט, זכיתי לדבר עם הבמאי ג’ו ברלינג’ר, שלאחרונה יצאו סרטיו (העלילתי והדוקו) על טד בנדי. הוא היה מקסים ושיתף בהמון פרטים מגניבים על מאחורי הקלעים של יצירת דוקו-פשע”. ראיון עם דנה הילמן, מגישת סדרת הפודקאסט-פשע “עבר פלילי“.


ספרי בכמה מילים על הפודקאסט שלך

עבר פלילי היא סדרת הפודקאסט-פשע הראשונה בישראל. זו סדרה עם כמות פרקים מוגבלת לעונה, לעומת פודקאסט מתמשך שמתעדכן כל הזמן.

אני דנה הילמן, יוצרת ומגישת עבר פלילי (וגם עושים פשיעה – ברשת עושים היסטוריה). מעבדת נתונים ביום (כן כן, כמו צ’נדלר כך גם חבריי לא תמיד מבינים מה אני עושה בדיוק…:)), פודקאסטרית בלילה ובסופי שבוע. קרימינולוגית וכותבת כל הזמן.

למה החלטת להתחיל את הפודקאסט?

אחרי שגיליתי את עולם הפודקאסטים, והבנתי עד כמה זו פלטפורמה מעולה כדי בעצם להעביר סיפורים, גיליתי שזה בדיוק מה שאני רוצה לעשות – עם קרימינולוגיה.

רציתי להעביר את הידע שצברתי בלימודי קרימינולוגיה בדרך שתהיה מעניינת וסיפורית, ולשפוך אור בשטחים המתים של מקרים אמיתיים. פניתי לרן לוי, נפגשנו, סיפרתי לו על הרעיון שלי, והשאר- היסטוריה 🙂

איך גילית את עולם הפודקאסטים?

גיליתי את עולם הפודקאסטים בזכות… פקקים.

אני “מבלה” לא מעט זמן בנסיעה לעבודה וממנה, וספציפית בזמן שגיליתי הפקקים לירושלים היו נוראיים במיוחד. התלוננתי הרבה ואז חברה המליצה לי להאזין לפודקאסט בדרך.

עשיתי קצת גוגל והתחלתי מהאזנה ליובל מלחי – המסע של לואיס וקלארק היה בין הפרקים ראשונים שהאזנתי להם.

שילבתי בין האזנה ל”קטעים” ל”עושים היסטוריה“. זה היה מרתק ובהדרגה גיליתי עוד ועוד פודקאסטים ושכללתי את האפשרות להאזין. בהתחלה האזנתי בלי אפליקציה בכלל!

מהם הפודקאסטים האהובים עליך?

אני מכורה לפודקאסטים של פשע-אמיתי. והיות ואני הראשונה שעושה את זה בארץ במתכונת של סדרה, אני מטבע הדברים מאזינה להמון פודקאסטים של פשע-אמיתי מארה”ב ואפילו מאירלנד… ושואבת המון השראה.

בישראל אני חושבת שכמה מהפרקים ב”עושים היסטוריה” ו”קטעים בהיסטוריה” הם מופת של ממש. מרתקים ומרגשים אפילו עד כדי דמעות.

בימים אלו אני מאזינה לפודקאסט “כשבגרוש היה חור“- היוצר והמגיש רועי גרון פשוט אלוף. הוא מסביר מושגים בצורה פשוטה ומרתקת. והפרקים איכותיים וסוחפים.

האזנתי לכמה פרקים של “חיות כיס” ואהבתי במיוחד את הפרק הכפול על הברקזיט. החיבור בין שלושה מגישים וכותבים, הוא לדעתי מה שתורם לאיכות המטורפת של הפודקאסט הזה.

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לך עם הפודקאסט?

במסגרת הפודקאסט, זכיתי לדבר עם הבמאי ג’ו ברלינג’ר על טרילוגיית סרטי הדוקו שיצר- Paradise Lost! רק לסבר את האוזן, מדובר בבמאי איי ליסט. לאחרונה יצאו סרטיו (העלילתי והדוקו) על טד בנדי. אז בדיעבד אני דיי בשוק שזה באמת יצא לפועל.

זה לא קרה במקרה, כמובן. זה קרה אחרי לא מעט מיילים ואחרי מיני-תחקיר של איך בכלל אני מגיעה אליו… במהלך הראיון הוא היה מקסים ושיתף בהמון פרטים מגניבים על מאחורי הקלעים של יצירת דוקו-פשע, השקפותיו לגבי עונש מוות בארה”ב, ובכלל מערכת המשפט והצדק.

עוד דבר מגניב- לראות את הפודקאסט מתחיל לצבור פופולריות, במיוחד בספוטיפיי. מקום 11!
ומה בעתיד? אני מפנטזת על עיבוד טלוויזיוני של עבר פלילי… אולי יום אחד 🙂

יש לך טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

להעז! להאמין בעצמכם! להיות נודניקים!

ולמען השם… לדבר קרוב למיקרופון. אני נתקלת במקרים של מגיש שמדבר רחוק (ובאופן פרדוקסלי, אלה לפעמים דווקא מגישים “מקצועיים”) וזה נשמע קר ומנוכר. גם אם אתם בחדר עם האקוסטיקה הכי טובה בעולם- למען השם, דברו קרוב למיקרופון.

עוד משהו שבא לכם לחלוק עם העולם?

כן! עבר פלילי גם בפייסבוק. ובגלל שזה פודקאסט יצירתי בעולם חומרני – אפשר לתמוך בו באתר פטראון.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה