פודקאסטרים מדברים: אורי אשכנזי ואיתן דוידזון

“זה התחיל מזה ששנינו עבדנו באותו חלל קטן במשך כמה שנים והיה לנו מישהו לפרוק עליו את כל התרחישים והדילמות שנתקלנו בהם כאבאים, וכשאיתן עבר לעבודה אחרת, חיפשנו תירוץ להיפגש ולהמשיך לדבר על השטויות שמעניינות רק אותנו.”

אורי אשכנזי ואיתן דוידזון, יוצרי ומגישי הפודקאסט ‘אבא’לה‘, מתראיינים לראיון.


ספרו בכמה מילים על הפודקאסט שלכם

היי! אנחנו אורי אשכנזי ואיתן דוידזון, אבאים במשרה מלאה (לא אבות. אבאים), ובפודקאסט אנחנו מדברים על כל מה שמעניין, מעצבן ומעיק לנו כאבאים.

למה החלטתם להתחיל את הפודקאסט?

זה התחיל מזה ששנינו עבדנו באותו חלל קטן במשך כמה שנים והיה לנו מישהו לפרוק עליו את כל התרחישים והדילמות שנתקלנו בהם כאבאים, וכשאיתן עבר לעבודה אחרת, חיפשנו תירוץ להיפגש ולהמשיך לדבר על השטויות שמעניינות רק אותנו.

איך גיליתם את עולם הפודקאסטים?

אורי: בתואר הראשון שלי לפני כעשור חיפשתי באינטרנט ראיון עם מישהו ספציפי ונתקלתי בטעות במה שאחרי זה התברר כאחד הפודקאסטים המוכרים בעולם הקולנוע.

משם צללתי לתוך מאורת ארנבת שפתחה אותי לעולם המטורף הזה ומאז אני שומע בקביעות כמעט כל יום.

באופן כללי אני לא אשכח את הפעם הראשונה ששמעתי את Radiolab כי צורת ההגשה הייתה משהו שלא שמעתי מעולם וזה די הטריף לי את המוח.

איתן: בזכות אורי. התרגשתי בטירוף.
סתם לא, זה היה ארוך ומשעמם ולמרות שממש השתדלתי להקשיב עד הסוף פשוט נרדמתי על ההגה. זה היה 99% invisible.

מהם הפודקאסטים האהובים עליכם?

אורי: בגדול כל כמה חודשים הפודקאסט האהוב עליי משתנה, אז נכון לעכשיו –

מחו”ל אני שומע בעיקר את Hey Riddle Riddle שזה פודקאסט של 3 מאלתרים מקוצעיים שמנסים לפתור חידות מכל הסוגים והגוונים ועל הדרך עושים מלא סצנות קצרצרות מאולתרות וקורעות מצחוק.

אבל אם אני מנסה לחשוב על פרק שנשאר איתי הרבה זמן אז זה כנראה הפרק על Loops מתוך Radiolab שבו סיפור על גברת שנתקעה בלופ של זיכרון של כמה שניות (כלומר כל כמה שניות המוח שלה עשה ריסט ולא זכר מה היה לפני). קצת כמו ממנטו רק על אמת.

בעברית אני קצת פחות שומע אבל אוהב מאוד את “שיר אחד“.

איתן: Radiolab הפך להיות האהוב עלי (תלוי בפרק…) אני שומע לא מעט את הפודקאסטים של כאן ומאמין מאוד במי שדוגל בפודקאסטים מתומצתים ולא כאלה שאמורים ללוות אותך לכל אורך הפקק מדי יום.

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לכם עם הפודקאסט?

אחד הדברים הכיפיים שיצא לנו הוא פרק קרוס-אובר עם פודקאסט הטכנולוגיה “בלי סוללה” של שחר שושן ואהוד קינן כי יצא לנו לחבר בין שני הנושאים האלו למשהו שיצא מאוד מעניין.

ומה בעתיד? היינו שמחים לדבר עם אבאים מפורסמים כדי לשמוע איך הם מתמודדים עם דילמות יומיומיות מטופשות או הרות גורל.

יש לכם טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

תקבעו לזה עוגן ביומן. אם לא תכניסו את זה לשגרה (גם אם זה פעם בחודש), זה פשוט לא יקרה.

עוד משהו שבא לכם לחלוק עם העולם?

ילדים זה שמיכה.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה