פודקאסטרים מדברים: ארן גילאור ורינתיה ברוכים לוין

“כשהתחלתי להאזין להמון פודקאסטים בנושאים שונים עלתה בי המחשבה – איזה באסה שאין פודקאסט על פיתוח הדרכה ולמידה… ואז החלטתי שאני הולך להיות זה שירים את הכפפה. פניתי לרינתיה האלופה, שהיא גם השכנה שלי, ומשם הכל כבר היסטוריה…״ מגישי הפודקאסט “פיצוחים“, ארן גילאור ורינתיה ברוכים לוין, מדברים.


ספרו בכמה מילים על הפודקאסט שלכם

אם למידה בארגונים זה הקטע שלך אז הגעת לפודקאסט הנכון. הפודקאסט עוסק בלמידה בארגונים מזוויות שונות, מניתוח מודלים עד ראיונות עם אנשים מעניינים בתעשייה.

רינתיה: אני מייסדת ומנהלת את “לימי” – המרכז לאנשי למידה ארגונית בישראל. עוסקת בהדרכה ובלמידה כבר 20 שנים, לומדת נצחית ומאוהבת במקצוע הזה. יועצת אסטרטגית ללמידה בארגונים עסקיים וציבוריים, מכשירה אנשי למידה ארגונית ומנהלת את קהילת למידה ארגונית בפייסבוק.

ארן: אני מרצה, מפתח הדרכה ופודקאסטר, שמשלב פודקאסטים בארגונים כחלק מתהליכי מהלמידה. סקרן מדור ה y שלומד ועושה הכל מהכל, ואפשר להגיד עליו שהוא איש העולם החדש,

למה החלטתם להתחיל את הפודקאסט?

הפודקאסט פיצוחים קם מתוך צורך אישי של ארן, שמספר:

״הרגשתי שחסר לי המון מידע, מאחר שסיימתי לא מזמן תואר ראשון בטכנולוגיות למידה ב H.I.T ונכנסתי למים העמוקים (והסופר מעניינים) כפרילנסר לעולם פיתוח ההדרכה.

כשהתחלתי להאזין להמון פודקאסטים בנושאים שונים עלתה בי המחשבה – איזה באסה שאין פודקאסט על פיתוח הדרכה ולמידה… ואז החלטתי שאני הולך להיות זה שירים את הכפפה.

פניתי לרינתיה האלופה, שהיא גם השכנה שלי, ומשם הכל כבר היסטוריה…״.

איך גיליתם את עולם הפודקאסטים?

רינתיה: ״אצלי זה קל כי ארן הכריח אותי לשמוע פודקאסטים. בהתחלה הייתי בקטע שאני שונאת ואחרי שארן המליץ לי על הפודקאסט של ליאור פרנקל הנסיעות שלי כבר לא נראות אותו דבר״.

מהם הפודקאסטים האהובים עליכם?

  • הפודקאסט לעל אנושיות של טומי בראב – פרק מומלץ – איך הלל פולד מנהל את החיים שלו.
  • שיר אחד – פרק מומלץ – ‘נפרדנו כך’.
  • פופקורן – פרק מומלץ – לעשות את מה שאתה באמת רוצה – ליאור פרנקל מראיין את ערן גפן.
  • טפאס – מנות קטנות של למידה עם לילך דונשיק – פודקאסט מומלץ מהעולם שלנו.

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לכם עם הפודקאסט?

כשאנשים מספרים לנו איפה הם שומעים את הפודקאסט (פרופסורית ששלחה לנו תמונה בתאילנד שומעת את הפודקאסט), וכשאנחנו מקבלים פידבקים עם תגובות לפרקים שהקלטנו ממש מזמן.

יש לכם טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

  • ספונטניות ואותנטיות.
  • פודקאסטים זורמים הם כאלה שכיף להקשיב להם.
  • קצת צחוקים, דיבור רגיל כמו ביום-יום ולא פומפוזיות ותסריט מובנה.

עוד משהו שבא לכם לחלוק עם העולם?

רינתיה: ״שפודקאסט מהדהד לי את השיר – החדר האינטימי שלי, יש משהו בלהקליט ואחר כך לשחרר את זה לעולם שהוא נורא ייחודי ואינטימי״.

ארן: ״פודקאסט הוא כלי מדהים ללמידה והתפתחות אישית. לא דורש מאיתנו זמן נוסף, רק צריך למצוא את מה שאוהבים״.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה