ציון משתמשים
על הפודקאסט – Startup for Startup
פודקאסט בהגשת ליאור קרנגל וערן זינמן ובחסות monday.com, המשתף ידע, ניסיון ותובנות בין סטארטאפיסטים.
האזנה לכל פרקי הפודקאסט
סטארטאפ פור סטארטאפ הוא הפודקאסט שבו אנחנו חולקים מהניסיון, מהידע, והתובנות שלנו כאן במאנדיי.קום וגם מחברות אחרות, ומיועד לכל מי שסטארטאפ מדבר אליו, לא משנה באיזה כיסא הוא יושב ברגעים אלו.
מוזמנים להיכנס לאתר שלנו לתכנים נוספים –
https://www.startupforstartup.com
רק מתחילים? חפשו ׳Startup for Startup – צעדים ראשונים׳
If you’d like to listen to our podcast in English, search for “Startup for Startup – Global״
איך מתכננים צמיחה של עשרות אחוזים בשנה גם אחרי שביססנו קהל משתמשים? מתי משנים את הפוקוס מלקוחות חדשים ללקוחות הקיימים שלנו? איך מביאים ערך חדש ללקוחות כדי לאפשר צמיחה משמעותית?
כשחברת SaaS יוצאת דרך היא ממקדת את המאמצים והמשאבים שלה בדבר מרכזי אחד – הבאת לקוחות חדשים. המאמצים האלה משתקפים בסופו של דבר בנתח של אותם לקוחות חדשים מתוך ה-ARR של החברה. כך לדוגמה, בעבר ה-ARR של מאנדיי היה מורכב מ-60% מלקוחות חדשים, ו-40% מלקוחות קיימים.
אולם אצל חברת SaaS מוצלחת, בשלב מסוים היחס הזה אמור להתהפך. כיום לדוגמה, 70% מה-ARR של מאנדיי מורכב מלקוחות קיימים, ו-30% מלקוחות חדשים. ההיפוך הזה הוא לא מקרי כמובן, אלא תוצאה של שינוי בפוקוס של החברה וחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה להתרכז במכירה של מוצרים חדשים ללקוחות הקיימים. אז איך עושים את זה בפועל? מתרכזים בשמירה על הלקוחות הקיימים שלא ינטשו, ובמכירה של מוצרים נוספים לאותם הלקוחות.
בפרק השבוע דריה ורטהיים מדברת עם ערן זינמן, מייסד ומנכ״ל משותף במאנדיי, ועם אלירן גלזר, CFO במאנדיי, על הדרך של חברה להמשיך לצמוח באופן משמעותי גם אחרי התבססות בשוק, על ידי התמקדות בשני אזורים: הוספת ערך שיוביל לשדרוג המכירה, ומניעת נטישה של לקוחות קיימים.
זהו פרק שני בסדרת ״SaaS בסקייל״, הסדרה שבה אנחנו משתפים מהעקרונות והתובנות שלמדנו כחברת SaaS בתהליך צמיחה. אז אם אתם יזמים או עובדים בחברת SaaS ואתם רוצים להבין את התהליכים והאתגרים שנוצרים בחברה בצמיחה – הסדרה הזו היא בשבילכם.
—-
קישור לפרק הראשון בסדרה – השינוי שעוברת חברה בצמיחה
מוזמנים להצטרף אל קבוצת הפייסבוק שלנו ולהמשיך את השיח –
www.facebook.com/groups/startupforstartup/
ניתן למצוא את כל הפרקים ותכנים נוספים באתר שלנו –
https://www.startupforstartup.com/
See omnystudio.com/listener for privacy information.
פרטים נוספים
הגשה: ליאור קרנגל וערן זינמן
הפקה: monday.com
אתר אינטרנט: startupforstartup.com
החסרנו משהו? מצאתם טעות? כתבו לנו.
שלום,
זוהי תגובה לפרק 162: איך בונים צוות שיכול לרוץ לבד
אני שמח לשמוע שכך הצוות מתנהל, כראש צוות חומרה בעבר ניהלתי בצורה דומה את הצוות שלי (מודל 20/80, 20% בענייני הצוות ו-80% מחוץ לצוות). אני יכול לציין כי הצוות היה יצירתי ואף התמקצע בצורה מעולה.
אני לא רואה בעיה בלהביא איש צוות לישיבת הנהלה, להיפך, זה מעצים את העובד כמו גם העובדה שכמנהל אני נותן קרדיט לעובד בפורום רחב. מחזק את העובד אך גם מחזק את המנהל בסופו של דבר כי הצוות יודע שסומכים עליו.
כמנהל, לא הייתי “hands-on” אבל זה לא מחייב את המציאות.
יש רעיון שנקרא “להיות האיש הטיפש בחדר”, זה לא אומר שאתה לא יודע כלום, אלא אתה מקשיב לאחרים.
כל הכבוד!
תנסו גם בצוותים ה”רגילים” אצלכם ותעשו השוואות לתפוקת העבודה והיצירתיות בדרך הרגילה לעומת הדרך הזו.