ביקורת פודקאסט – Think&Drink Different: פודקאסט למי שאוהב לחשוב

רפאל כהן | 05/01/2020

Think&Drink Different פודקאסט
מודעה

תיאור הפודקאסט

Think&Drink Different: פודקאסט למי שאוהב לחשוב הוא פודקאסט שיחות שבועי של שיחות לעומק עם המרצים של Think&Drink Different, בהנחיית ד”ר ג’רמי פוגל, בעל תואר ראשון בפילוסופיה מאוניברסיטת קיימברידג’, ותואר שני ותואר דוקטור בפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב.

הביקורת

מודעה

ההאזנה לפודקאסט מאוד כיפית ולא מייגעת (מה שאולי לא היינו מצפים מפודקאסט פילוסופי). התשוקה של ג’רמי למחשבה ולפילוסופיה סוחפת את האורחים לשיחה קולחת ומלאת עומק שיכולה להצחיק להדהים ולגרום לך לעצור רגע ולחשוב.

זה יכול להיות על כל נושא, מאנשים מצחיקים (לא רק) בעולם הקולנוע, דרך שיחה על תורת הקוונטים עם פרופ’ אבשלום אליצור ועד מונולוגים נרגשים של ג’רמי על תורתו של פרידריך ניטשה (פרקים בודדים בהם הוא מארח את עצמו).

אורך הפרקים הממוצע הוא בין שעה לשעה וחצי ופעמים בודדות יכול לצאת פרק שאורכו שעתיים. כל פרק נפתח בתחרות עצמית עוצרת נשימה של הקראת החסות, הקדמה היסטורית ופילוסופית על נושא הפרק, הצגת המרואיין והשיחה עצמה.

הסאונד כמעט מצויין, ולדעתי אפשר לסלוח על הדפיקות על השולחן כי זה ממש מכניס לאווירה ולהתלהבות. בנוסף, לא היה מזיק עוד מיקרופון לתובל רוזנווסר (היזם והמפיק של הפודקאסט) שמדי פעם עושה מחקרים קטנים תוך כדי הפרק כדי שהוא ישמע ברור ולא שנצטרך תוך כדי האזנה להתאמץ להקשיב למה שהוא אומר.

פרקים נבחרים

1. פסיכופתיה: הצד האפל של האנושות, אורחת: אפרת הראל היימן

שיחה עם אפרת הראל היימן פסיכולוגית קלינית ומטפלת במבוגרים ומתבגרים (שהתארחה גם בגיקונומי ובהשבוע) מלאה בדיונים לעומק הנפש האנושית ומונולוגים מופלאים שחלקם מתקשרים בצורה מוזרה לנמלים.

2. האנטי-משה: חייו ותורתו של ברוך שפינוזה, אורח: ד”ר ג’רמי פוגל

מהפרקים המיוחדים שבהם ג’רמי מארח את עצמו. דיבור קולח שלא עוצר לרגע שמביא את סיפורו והגותו של אחד מהאבות הגדולים של הפילוסופיה המודרנית.

3. הקוונטים וחידת התודעה – אורח פרופסור אבשלום אליצור

פרק עם המדען והוגה הדעות אבשלום אליצור (שהתארח גם בפודקאסט גיקונומי) על אחת החידות הגדולות בעידן המדע המודרני – התודעה, בשיחה המרתקת הזו מגיעים ג’רמי ואבשלום לתובנות נפלאות ומופלאות בנוגע לתודעה ופיזיקה ומה שביניהם.

האזנה לפודקאסט

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה