פודקאסטר מדבר: ניב מורגנשטרן

ניב מורגנשטרן

“הדבר המרגש השני היה הודעה שקיבלתי ממאזינה, שאמרה שהיא היתה מורה ועזבה את מערכת החינוך, אבל אחרי שהיא האזינה לפודאקסט זה הפיח בה תקווה והיא חוזרת ללמד!”. ראיון עם ניב מורגנשטרן, מגיש הפודקאסט פרסונה – על האנשים מאחורי החינוך.


ספר בכמה מילים על הפודקאסט שלך

הרבה אנשים חושבים שלא קורה כלום במערכת החינוך אבל המציאות שונה.

בשטח יש הרבה נשות ואנשי חינוך שעושים פלאים בתוך המערכת הקיימת והפודקאסט מגיע כדי להעצים את העשיה שלהם, לתת כלים פרקטיים ליישום וליצור חיבורים חדשים, ואני שמח להגיד שזה קורה כל יום!

למה החלטת להתחיל את הפודקאסט?

לפני כמה שנים התחלתי לעסוק בתחום החינוך הפורמלי וכמו אנשים רבים חשבתי שהכל שם מיושן ולא קורה כלום, גיליתי להפתעתי שיש המון דברים מדהימים בשטח.

במקביל התמכרתי לעולם הפודקאסטים, וכשהבנתי שאין שום פודקאסט על חינוך, החלטתי ליצור אחד כדי שכולם יוכלו ללמוד על הדברים היפים שקורים במערכת, ועל האיים השונים של החדשנות בשטח וייצרו גשרים.

איך גילית את עולם הפודקאסטים?

לא זוכר את הפרק הראשון אבל זוכר שהפודקאסט הראשון שהתמכרתי אליו היה פופקורן של ליאור פרנקל.

פתאום גיליתי שיחה נעימה בין 2 אנשים על קריירה, החיים והמציאות של העולם החדש.

כל פרק הלהיב אותי מאוד וגרם לי לנסות דברים חדשים. בהמשך התחברתי לפודקאסטים נוספים וזה פשוט פתח לי הזדמנות ללמוד עוד המון דברים בעולם העמוס הזה.

מהם הפודקאסטים האהובים עליך?

וואו! יש לא מעט… אז בעברית אני חייב להגיד פופקורן עם ליאור פרנקל ובמיוחד את הפרק עם רועי דויטש, שם זכור לי מאוד את העיקרון של ללכת עם כובע סומבררו (רוצים לדעת מה זה פשוט תאזינו).

פודקאסט נוסף שאני מאוד אוהב הוא קטעים עם יובל מלחי והפרק עם אח שלו שהוא מדבר על מערכת החינוך ביפן. אני עוסק המון בחינוך וזה פתח לי מאוד את הראש!

פודקאסט אחרון לסדרה הזו הוא המובן מאליו של דורון פישלר שהפרק האהוב עלי שם הוא על פיראטים, פשוט מצויין.

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לך עם הפודקאסט?

סיפור אחד מצחיק היה, שהייתי בסדנה וסיפרתי למישהו שאני עובד בחברת פרסונה והוא אמר לי: “יש פודקאסט כזה נראה לי”. אמרתי לו: “כן זה הפודקאסט שלי”. ואז הוא ענה: “לא.. למראיין יש קול אחר…”.

הדבר המרגש השני היה הודעה שקיבלתי ממאזינה, שאמרה שהיא היתה מורה ועזבה את מערכת החינוך, אבל אחרי שהיא האזינה לפודאקסט זה הפיח בה תקווה והיא חוזרת ללמד!

לדעת שהצלחתי להחזיר מישהי להאמין במערכת החינוך ולמצוא את הדרך המיוחדת שלה להשפיע מרגש אותי מאוד.

יש לך טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

לא להתרגש “מהגמדים” הקטנים בראש שזורעים בנו פחדים כמו “אף אחד לא יקשיב” או “זה מביך..”.

נכון, זה קצת מביך בהתחלה אבל כמו שאמרו חכמים ממני: “אם אתם לא קצת מתביישים במוצר הראשון שלכם אז יצאתם מאוחר מדי”.

תמשיכו ליצור, להתמיד ולייצר מנגנון שאתם יכולים להתמיד בו לאורך זמן וכמובן אל תשכחו את המאזינים והמאזינות, זה בסופו של דבר בשבילם.

עוד משהו שבא לך לחלוק עם העולם?

הקשיבו היטב למילים של השיר Wear Sunscreen יש בו הרבה אמת!

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה