פודקאסטרים מדברים: רותם יפעת ואברי רוזן צבי

“ההתחלה לא הייתה פשוטה. הפרק הראשון היה זוועה ונגנז. החלטנו קודם להתמקד בסרטי היקום הקולנועי של מארוול. וכך נולד “מארוול מא’ ועד ת’ור” ואז עברנו לנבלים”. רותם יפעת ואברי רוזן צבי מהפודקאסט “נבלים זה אנחנו” מדברים.


ספרו בכמה מילים על הפודקאסט שלכם

נבלים זה אנחנו הוא פודקאסט על נבלים קולנועיים וטלוויזיונים. בכל פרק אנחנו מתמקדים בסרט, סדרת סרטים או סדרת טלויזיה, אבל מסתכלים על הנבל שלה. האם הוא באמת רע, האם אפשר להצדיק אותו, האם הוא מעניין יותר מהגיבור ועוד. משתדלים להביא אורחות (וגם אורחים) שידברו על נושאים שקרובים לליבם.

שנינו חובבי קולנוע מגיל צעיר וגם למדנו בחוג לקולנוע. רותם המשיך לתואר שני במסגרתו גם לימד וכיום מרצה על קולנוע במסגרות שונות. אברי עבד שנים בתקשורת בעיקר כעורך בתחום התרבות.

למה החלטתם להתחיל את הפודקאסט?

אברי עבר לארה”ב והיו חסרות לנו השיחות בנינו על קולנוע. היה קל לבחור את הנושא, כי רותם היה עם חיבה עזה לנבלים מגיל צעיר.

אבל ההתחלה לא הייתה פשוטה. הפרק הראשון היה זוועה ונגנז. החלטנו קודם להתמקד בסרטי היקום הקולנועי של מארוול. וכך נולד “מארוול מא’ ועד ת’ור” ואז עברנו לנבלים.

בהמשך השקנו פודקאסט נוסף, “סרטים זה אנחנו“. זה מגזין שבועי עם חדשות וסקירת סרטים חדשים כולל בנטפליקס. שם זה כבר לא רק שנינו, אלא צוות קבוע שמתחלף כל פרק.

איך גיליתם את עולם הפודקאסטים?

רותם: אצלי היו שני גורמים. הראשון היה שחזרתי לראות הרבה אן.בי.איי ורציתי להאזין לפרשנות – ופודקאסטים היה המדיום הכי מתאים לזה כי יכולתי להאזין בזמן שאני בדרכים או מתאמן.

לזה גם הוספתי פודקאסטים בנושא האהוב עליי: קולנוע וספציפית זה של “אמפייר” וזה של “סלאש פילם”. שני אלו הם ההשראה ל”סרטים זה אנחנו”. במקביל גם רציתי לשמוע את הדברים היותר “חמים” כמו סיריאל וכו’. דווקא לזה פחות התחברתי, אבל כבר הייתי “מכור” למדיום וחיפשתי עוד.

מהם הפודקאסטים האהובים עליכם?

רותם – היסטוריה גדולה, בקטנה – פרק 22 עם ד”ר ננה אריאל והמניפסטים של(לא) שינו את העולם. התיזה שלי לתואר שני התחילה במניפסט קולנוע ישראלי ששמו “קי”ץ”. ואליו הגעתי בגלל חיבה רבה למניפסטים קולנועיים. אז הפרק הזה הזכיר לי נשכחות (וקצת הדליק את בלוטת האקדמיה).

באנגלית אציין את העונה של 30for30 של אי.אס.פי.אן על ביקראם יוגה. הסדרה החלה בכלל כסרטים טלויזיונים ועד העונה על ביקראם היא הייתה סביב ספורט מקצועי. אבל בעונה הזו הלכו לכיוון של טרו-קריים ותחקיר על הבעייתיות של “מייסד” היוגה החמה והאישומים שעומדים נגדו בגין הטרדה מינית. מרתק, מרגש ומעניין – בין היתר כי המגישה/מפיקה הייתה תלמידה של השיטה וחוותה את זה בעצמה.

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לכם עם הפודקאסט?

שאנשים פונים אלינו כ”נבלים”. זה אחלה סימן היכר 🙂

בעתיד יהיה מגניב למכור מרצ’ינדייז שלו. רוב הקהל שלנו גיקי, ואין דבר יותר גיקי ממרצ’. פתוח להצעות לגבי בובות פופ שלנו.

יש לכם טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

מצד אחד לא להתמהמה ולהקליט כמה שיותר מהר. הפרקים הראשונים שלכם לא יהיו מושלמים. לא טכנית, תוכנית או אופן הדיבור שלכם. אבל אם תתמידו – זה יהיה כמו לנשום עבורכם.

ומצד שני לא לשחרר לאוויר עד שאתם לא בטוחים שיש לכם מספיק פרקים. כי התמדה היא הדבר הכי חשוב – ולוקח זמן להכנס ללו”ז קבוע.

עוד משהו שבא לכם לחלוק עם העולם?

ללבוש ורוד בימי רביעי.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה