פודקאסטר מדבר: שלומי חסטר

“איך זה שחלק מהאנשים חיים עם משמעות, רוגע ומיקוד בעוד שאחרים סובלים מלחץ, התפזרות וחוסר סיפוק? כבר שנים שאני לומד וחווה התפתחות אישית ואני מאמין שהתשובה לשאלות הנ”ל נעוצה במיינדסט: האמונות, דפוסי החשיבה, הרגש וההתנהגות הם שיוצרים את כל ההבדל, בכל תחום. ” שלומי חסטר, יוצר ומגיש הפודקאסט “מיינדסט“, מדבר.

ספר בכמה מילים על הפודקאסט שלך

אני שלומי חסטר, בן 36 נשוי לשירן ואבא לשוהם ואבידן. אני יועץ ארגוני בהכשרתי ועובד כמנהל צוות ידע והכשרה בחברת הייטק.

הפודקאסט שלי עוסק בהתפתחות אישית והמטרה של הפודקאסט הזה היא לספק כלים, ידע והשראה לאנשים שרוצים ללמוד ולהתפתח.

השאיפה שלי היא להציג אפשרויות לצמיחה והתפתחות שעומדות בפנינו בכל תחומי החיים:

יצירה ושינוי של דפוסי חשיבה, הרגלים ואמונות. התמודדות עם אתגרי החיים כמו סטרס, דחיינות והסחות דעת. שיפור של איכות החיים, הרווחה והפרודוקטיביות. בניית הרגלים ופרספקטיביבות בריאות סביב תזונה, ספורט, כסף, וקריירה. תובנות מחקר הפסיכולוגיה וההצלחה ועוד.

אני עושה בעזרתם של אנשים מגוונים ומוכשרים שמגיעים לכל נושא ופרק בהתאם למומחיותם. אני מארח חוקרים, מומחי תוכן, מנטורים, מרצים, מאמנים ואנשים מעוררי השראה. לעתים קרובות, האורחים הם שילוב של כמה מהנ”ל באותו אדם.

למה החלטת להתחיל את הפודקאסט?

את ‘מיינדסט‘ הקמתי כדי לענות על שאלות שמסקרנות אותי כבר תקופה ארוכה: מדוע אנשים מסוימים מאושרים, בריאים ומצליחים יותר מאחרים?

איך זה שחלק מהאנשים חיים עם משמעות, רוגע ומיקוד בעוד שאחרים סובלים מלחץ, התפזרות וחוסר סיפוק?

כבר שנים שאני לומד וחווה התפתחות אישית ואני מאמין שהתשובה לשאלות הנ”ל נעוצה במיינדסט: האמונות, דפוסי החשיבה, הרגש וההתנהגות הם שיוצרים את כל ההבדל, בכל תחום. אז החלטתי להקים פודקאסט ולפגוש מגוון מומחים בתחומם כדי לבדוק לעומק את התשובות לשאלות שהכי מסקרנות אותי.

איך גילית את עולם הפודקאסטים?

אין לי סיפור מעניין בנושא 🙂

מהם הפודקאסטים האהובים עליך?

  • ג’ו רוגאן וטים פאריס שהיו הראשונים ששמעתי את הפודקאסט שלהם.
  • הפודקאסט של טום בייליו מהתכנית Impact Theory, הוא הפודקאסט שהכי משפיע עלי ברמה האישית וגם מהווה השראה עבורי לפודקאסט שלי.

אני אשמח לשתף בפרק שריגש אותי במיוחד. כשרק הקמתי את הפודקאסט שלי מישהו המליץ לי לשמוע את הפרק “איך פודקאסטר נולד” עם יובל מלחי (‘קטעים‘) בפודקאסט של ליאור פרנקל (‘פופקורן‘).

באיזה שהוא שלב בפרק יובל מספר על תקופה שבה הבן שלו היה מאושפז בבית חולים לתקופה ממושכת ובזמן הזה הוא היה צמוד אליו ובין לבין, בבית חולים הוא גם כתב פודקאסטים ולמד על עצמו ועל החיים. משהו בתיאור של יובל היה כ”כ אמיתי ומרגש וזה נגע בי.

שמעתי את הפרק הזה בנהיגה ובשלב הזה פשוט עצרתי את הרכב בצד ולקחתי נשימה עמוקה כדי להירגע.

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לך עם הפודקאסט?

אני פוגש אנשים מרתקים, לומד מהם ומשתף את זה עם העולם. זה הכי מגניב שיש וזה גם מה שאני רוצה שימשיך לקרות.

יש לך טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

כן.

  1. תתחילו: שום דבר לא יהיה מושלם ובטח שלא בהתחלה – אז קפצו למים, הם נעימים.
  2. בנו תכנית: תכתבו לעצמכם את המטרות של הפודקאסט, פורמט, תדירות, רשימת פרקים ואורחים. זה יעזור לכם להתמקד.
  3. תשתמשו בטמפלטים ותעשו קיצורי דרך: אני לא מעודד אתכם להעתיק או לוותר על היצירתיות שלכם אבל יש מקומות שבהם לא צריך להמציא את הגלגל מחדש אז תלמדו מאחרים.
  4. אל תתמקדו בלייקים או אפילו מספר האזנות: תתמקדו ביצירה שלכם ובעשייה – ההתחלה של כל פודקאסט היא איטית ומייגעת ואם תתייחסו למספרים זה עשוי לייאש.
  5. שווקו את עצמכם בלי בושה: אם באתם לתרום משהו טוב לעולם תדאגו שכל מי שיכול ישמע. אני סיפרתי על הפודקאסט שלי לכל מי שנתקלתי בו, למוכר הפרחים, לצעירים בהופעת ראפ ואנשים שישבו לידי במסעדה.

עוד משהו שבא לך לחלוק עם העולם?

התפתחות אישית היא כיפית ומרגשת אך לפעמים יכולה להיות גם קשה. תזכרו שאתם טובים ומושלמים כמו שאתם ואתם לא צריכים שום דבר כדי להיות כאלה.

אולי יעניין אותך גם:

מחשבה 1 על “פודקאסטר מדבר: שלומי חסטר”

כתיבת תגובה