פודקאסטר מדבר: עידן זיירמן

באוגוסט 2010 החלטנו לנסות את הקטע הזה של ״פודקאסט״ ולראות איך זה יעבוד. קבענו פורמט כללי (פרק של שעה, תדירות פרסום של פעם בשבועיים), יצאנו לדרך ו… לא הפסקנו אף פעם. 9 שנים לאחר מכן, הקלטנו לא מזמן את הפרק ה-220 שלנו”. עידן זיירמן על “גיימפוד” – פודקאסט משחקי המחשב הותיק ביותר בשפה העברית.


ספרו בכמה מילים על הפודקאסט שלכם

״גיימפוד״ הוא פודקאסט משחקי המחשב והוידאו הוותיק ביותר בשפה העברית.

כבר 9 שנים (כן, אשכרה! תשע שנים!) שאנחנו מוציאים פרק פעם בשבועיים, ובו אנחנו מדברים בעיקר על המשחקים שיצא לנו לשחק בהם לאחרונה, ולפעמים על חדשות מעניינות מעולם המשחקים.

למה החלטתם להתחיל את הפודקאסט?

לפני קצת יותר מעשור (ב-2007! נצח במונחים של אינטרנט!) פתחתי את ״גיימפאד״ – בלוג על משחקי מחשב, שהיה אמור לתת לי פלטפורמה לכתוב על משחקי מחשב בחינם, אחרי כמה שנים טובות שבהן עשיתי את זה בתשלום.

זה לא נשמע כמו מהלך כלכלי נבון במיוחד, אבל כנראה שאני לא היחיד שקסם לו הרעיון של לכתוב על משחקי מחשב בלי להיות נתון לאילוצי זמן או בחירת הנושאים של האתרים המסחריים המועטים שהיו קיימים אז, בגלל שבמהרה הצטרפו אליי כותבים נוספים.

באוגוסט 2010, לאחר שקיבלנו השראה משני פודקאסטי משחקים שהיו קיימים באותה התקופה (״המשחקיה״ ו״פאנבויז״, שמאז הפסיקו להתפרסם), החלטנו לנסות את הקטע הזה של ״פודקאסט״ ולראות איך זה יעבוד.

קבענו פורמט כללי (פרק של שעה, תדירות פרסום של פעם בשבועיים), יצאנו לדרך ו… לא הפסקנו אף פעם. 9 שנים לאחר מכן, הקלטנו לא מזמן את הפרק ה-220 שלנו.

איך גיליתם את עולם הפודקאסטים?

אני לא יכול לזכור מה היה הפודקאסט הראשון ששמעתי, אבל אני מניח שמדובר ב- This American Life, כי לתקופה מסויימת זה היה הפודקאסט *היחיד* שהאזנתי לו.

אבל בתור מי שמשחקי מחשב הם התחביב הכי גדול שלו, במהרה התחלתי לחפש פודקאסטים על משחקי מחשב ווידאו בכלל, ובעברית בפרט, ואמנם המבחר באותה התקופה לא היה גדול במיוחד, אבל מהנקודה הזו כבר הייתי לא יכולתי להתנתק.

מהם הפודקאסטים האהובים עליכם?

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לכם עם הפודקאסט?

מוזיקאי שאני מאוד אוהב ובסקלה אחרת לגמרי של פרסום ממה שאי פעם נוכל להתקרב אליו עם הפודקאסט הנישתי שלנו (יוני בלוך), כתב לי בטוויטר שהוא מעריץ גדול של הפודקאסט.

כמה שנים מאוחר יותר הוא גם הגיע להתארח בשביל לדבר על משחק שהסטארט-אפ שלו בדיוק השתתף בפיתוח שלו.

יש לכם טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

נסו למצוא תדירות של הקלטת פרקים שמאפשרת לכם להיות קונסיסטנטיים.

זה מבאס ממש להתחיל להקשיב לפודקאסט חדש ואז לגלות שהוא נעצר אחרי 8/9 פרקים כי לאנשים שמקליטים אותו אין יותר זמן לערוך פודקאסט שבועי. או שהפודקאסט עובר ללו״ז לא קבוע. או לוקח הפסקה של חצי שנה.

גם לנו היו פספוסים פה ושם בשנים הרבות שהפודקאסט קיים, אבל תשתדלו שזה יהיה מיעוט.

עוד משהו שבא לכם לחלוק עם העולם?

״גיימפוד״ לא היה קיים בלי האנשים שמתחלקים איתי בנטל העריכה של הפודקאסט (עופר שוורץ, עידן דקל), מקליטים ביחד איתי את הפודקאסט (אני לא הולך להתחיל לציין שמות כי יש יותר מדי ואני בטוח אפספס כמה וזה יהיה להם מעליב), וחשוב לא-פחות – הסכימו לחלוק איתי את חייהם ולסבול את כל המשאבים שאני משקיע בדבר הזה לאורך השנים. אז תודה.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה