פודקאסטרית מדברת: לימור רייך – בריאות כללית

בריאות כללית

“הסיפור העיקרי הוא הבית שלנו, ששני בני הזוג בו מפיקים כל אחד את הפודקאסט שלו. בני בעלי – כאיש מקצוע בתחום ניהול המוצר שעושה זאת בצורה עצמאית לגמרי ואני במסגרת עבודתי בכללית. אנחנו בית פודקסטאי למדיי…”. לימור רייך, יזמה את הפודקאסט “בריאות כללית” בתוך קופת החולים ושרדה לספר על זה.


ספרי בכמה מילים על הפודקאסט שלך

הפודקאסט “בריאות כללית”, מבית היוצר של מחוז שרון שומרון בכללית, אני מוציאה את המומחים מחדרי הטיפולים ודואגת שהידע הרב שנצבר אצלם יהפוך לנחלת הכלל.

בפודקאסט מתארחים מומחים מתחומים שונים: רופאים, עובדים סוציאלים, פיזיוטרפיסטים, דיאטנים, אחיות, רוקחים ועוד בנושאים מגוונים, והכל על מנת להעשיר את הידע שלכם ובעיקר לגרום לכם לשמור על הדבר היקר מכל – הבריאות.

אני לימור רייך – מנהלת הדיגיטל של מחוז שרון שומרון שחולש על איזור השרון מרמת השרון, הרצליה דרך איזור נתניה וישובי המשולש ועד זכרון יעקב. מחוז עם 2900 עובדים, שמבחינתי מהווים מקור ידע מדהים לפודקאסט.

אני יוזמת, מפיקה ומנחה את הפודקאסט שמהווה את הסנונית הראשונה מקרב קופות החולים. חשוב לציין שאף קופה עוד לא השיקה פודקאסט, רק כללית.

למה החלטת להתחיל את הפודקאסט?

כבר כמה שנים שאני חולמת להשיק פודקאסט. בהתחלה חשבתי על תחום האוכל, אבל מהר מאוד הבנתי שאני עובדת במקום עם כל כך הרבה מומחי ידע, שאין מצב שאני משאירה את הידע הזה אצלם בחדר הטיפולים….

איך גילית את עולם הפודקאסטים?

לפני כמה שנים, כשרן לוי עוד היה עובד רפאל, עובדת שלי, שהיא חברה של אשתו, הכירה לי את הספרים שלו בנושא מדע פופולארי.

מאז נהייתי גרופי של הבחור וכשהוא התחיל להקליט את הפודקאסט שלו “עושים היסטוריה“, אני זוכרת שבעלי ואני רכשנו את הפרקים הראשונים ממנו על דיסק און קי…

מאז נדבקנו שנינו בחיידק. בעלי השיק פודקאסט לפני כמה חודשים בשם “ניהול מוצר – גרסת הבמאי” וצבר לעצמו תוך זמן קצר מס’ האזנות לא קטן… הבנות שלנו מקשיבות לפודקאסט “תנינה” ובכלל אנחנו בית שמקשיב לפודקאסט בכל הזדמנות, אפילו בהדחת כלים…

מהם הפודקאסטים האהובים עליך?

וואווו קשה לבחור…

כמובן שהאהבה הראשונה שלי זה “עושים היסטוריה“, שמאז הפכה לרשת, אבל אותי מרגשים גם הסיפורים היומיומיים ופרק שהעביר בי צמרמורת הוא פרק “משפחה לא בוחרים” בפודקאסט “סיפור ישראלי“.

הפרק מספק על נימר, ילד שנולד לאמא יהודיה ואב ערבי שהואשם בטרור נגד יהודים. הקשבתי לפרק כמה פעמים. האותנטיות שלו, בחינת הדברים מכל זווית אפשרות, נגעה לליבי.

ואי אפשר שלא להזכיר את הפודקאסט של בעלי, בני רייך, “ניהול מוצר – גרסת הבמאי” שלמרות שאני לא מתחום ניהול המוצר, הפרקים מלמדים אותי המון על התנהלות בתוך חיי העבודה.

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לך עם הפודקאסט?

התחלתי את הפודקאסט בסדרת ראיונות “רגילה”, בכל פעם ראיינתי מומחה מתחום אחר וככל שהזמן עובר אני משכללת אותו לידי “פאנל ראיונות” שכולל מומחים מדיסיפלינות שונות שמתמחים בתחום בריאותי כמו: הנקה, מיניות, רפואת להט”בים ועוד.

יש לך טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

להרים את הפרוייקט הזה רק אם אתם משוגעים לדבר, לשבור קירות, מחסומים. לא פשוט להרים פודקאסט כשאתה במעטפת של ארגון גדול, הפודקאסט לא מופק ע”י גורם חיצוני, אלא הכל נעשה הום מייד בתוך הארגון… אבל עם נחישות מצליחים להתגבר על כל באמפר.

עוד משהו שבא לך לחלוק עם העולם?

אני חושבת שהסיפור העיקרי הוא הבית שלנו, ששני בני הזוג בו מפיקים כל אחד את הפודקאסט שלו. בני בעלי – כאיש מקצוע בתחום ניהול המוצר שעושה זאת בצורה עצמאית לגמרי ואני במסגרת עבודתי בכללית. אנחנו בית פודקסטאי למדיי…

אולי יעניין אותך גם:

מחשבה 1 על “פודקאסטרית מדברת: לימור רייך – בריאות כללית”

  1. לימור את מהסוג שרץ קדימה ומגשימה חלומות. באמת כל הכבוד ואת מראיינת מעולה.

    הגב

כתיבת תגובה