פודקאסטרים מדברים: ביטלמניקס – אורי קואז וגיא ברמן מכליס

“עצם קיומו והקלטתו של הפודקאסט באופן עצמאי הוא דבר מגניב שקורה לנו. להכין פרק זו עבודה לא קלה בכלל, אבל כשמאזינים למוצר המוגמר לאחר התהליך של איסוף החומרים והשירים, ההקלטה והעריכה, זה פשוט דבר קסום”. אורי קואז וגיא ברמן מכליס מהפודקאסט “ביטלמניקס” מפיצים את אהבת הביטלס.


ספרו בכמה מילים על הפודקאסט שלכם

אנחנו אורי קואז וגיא ברמן מכליס, ולקרוא לנו מעריצי ביטלס רק יוריד מכמה שאנחנו עוסקים ואוהבים את הלהקה הנפלאה הזו.

לפני יותר משנתיים הקמנו את הבלוג המוביל בעברית לביטלס שנקרא “ביטלמניקס” שמכיל בו את הפוסטים המושקעים שאנחנו כותבים, ובהמשך הקמנו גם דף פייסבוק מצליח, ואנחנו מזמינים את כל מעריצי הביטלס, ובכלל מעריצים של מוזיקה טובה, לבוא וליהנות מכל הטוב שאנחנו מעלים.

אנחנו מרצים על הביטלס בכל הזדמנות אפשרית, ובשנה האחרונה ייסדנו גם את הפודקאסט “ביטלמניקס מדברים ביטלס“, בו אנחנו עוסקים בכל פרק בנושא אחר שקשור בביטלס, מדברים עליו לעומק, משמיעים קטעים מיוחדים והכי חשוב עושים כיף.

לפודקאסט ניתן להאזין בפלטפורמות הפודקאסט המוכרות ספוטיפיי, אפל, פודקאסט אדיקט וכמובן בבלוג שלנו.

למה החלטתם להתחיל את הפודקאסט?

הרגשנו שהחומר הכתוב הוא רק נדבך אחד של מה שאנחנו רוצים להעביר. זה אמנם מאוד מצליח ומקבל פידבקים מעולים, אבל אין תחליף ללשבת ולהאזין לפרק בנושא שאתה אוהב תוך כדי הקשבה לשירים המדוברים.

הסיבה השנייה היא שמשחר נעורינו שיווענו לחומר בעברית על הביטלס. כשהקמנו את הבלוג, ואחר כך את הפודקאסט, זו היתה אחת הסיבות העיקריות שדחפו אותנו לעשות זאת.

אנחנו מכוונים לחובבי ומעריצי ביטלס שרוצים להעמיק ולהבין את מה שעד כה לא היה ממש נגיש בשפה העברית, ומתבלים את זה בדיונים מעניינים וקצת הומור שאף פעם לא מזיק.

מכיוון שאנחנו מרצים על הביטלס אז נכנסנו בקלות לנעליים של ‘מגישי תכנית רדיו’ והפידבקים וכמות ההאזנות נותנים לנו את הדרייב להמשיך קדימה ולהתפתח.

ביטלמניקס

איך גיליתם את עולם הפודקאסטים?

אורי: הפודקאסט הראשון אבר שהאזנתי לו היה פרק על המגילות הגנוזות של ים המלח ב”עושים היסטוריה” של רן לוי והדרך בה הועבר הנושא שעל פניו נשמע ‘משעמם’, בצורה קולחת, מעניינת וסיפורית הדהימו אותי.

דווקא ל’מסע הקסם המסתורי’ של קוטנר המתבקש האזנתי בדרך לא דרך עוד לפני עידן הפודקאסטים בקבצי mp3 שהשגתי פעם מאיפשהו.

הפורמט הזה של הגשת תכנית וניגון של שירים וקטעים תמיד הדליקו אותי ובאמת הסינרגיה הזו בביטלמניקס מדהימה ומספקת את האפשרות לעשות זאת בצורה המקצועית ביותר.

גיא: אני לא באמת זוכר מה היה הפרק הראשון ששמעתי כי זה היה לפני שנים רבות, אבל אהבתי מיידית את הרעיון.

בתחילת העשור הייתי חלק מבלוג נפלא בשם “הסופרבלוב”. לרגע עשינו שם ניסיון להקליט פודקאסט, אבל רק שני פרקים הוקלטו בסופו של דבר בתחילת 2012 (הם נמצאים עדיין בicast, אם מישהו רוצה להקשיב להם).

מאז כל פעם עלה בי הרצון להקליט פודקאסט חדש, ובביטלמניקס בשלו סוף סוף התנאים.

מהם הפודקאסטים האהובים עליכם?

אורי: אני מאזין ללא מעט פודקסטים בנושאי מוסיקה רובם באנגלית ועל הביטלס אבל אי אפשר לדבר על הביטלס בלי להזכיר את “מסע הקסם המסתורי” של קוטנר ששודר בזמן אמת בשנות ה 70 ועלה בשלמותו בשנים האחרונות.

בכלל קוטנר הוא מאסטר פיס בכל מה שהוא עושה. הקשבתי לסדרה שהוא עשה ברדיו הקצה על דיוויד בואי ויצאתי ממנה פשוט נפעם, וגם הסדרה שעשה על אריק אינשטיין מעולה ומומלצת מאוד.

אני מאזין גם ל”עושים תוכנה” שמארח אנשי תוכנה מהמובילים בשוק ודן כל פעם בנושא אחר בעולם התוכנה שבאופן אישי מרתק אותי מאוד.

ממש לאחרונה התחלתי להקשיב ל”סרטים זה אנחנו” של רותם יפעת ואברי רוזן צבי.
אם היה לי יותר זמן כנראה שהייתי מאזין להרבה יותר.

גיא: יש שני פודקאסטים ביטלסיים שאני מאוד אוהב – Something About the Beatles שעוסק ישירות בלהקה, ו-Take it away שמוקדש כולו לקריירה של פול מקרטני.

אני אוהב את פודקאסטי הקולנוע “נבלים זה אנחנו“, “מארוול מא’ ועד ת’ור” ו”סרטים זה אנחנו” מבית היוצר של רותם יפעת ואברי רוזן צבי (באחרון אף התארחנו, אורי ואני, כדי לדבר על הסרט “יסטרדיי”).

בנוסף אני אוהב מאוד את “שיר אחד” שמתרכז כל פעם ב, כפי שניתן להבין, שיר אחד.

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לכם עם הפודקאסט?

עצם קיומו והקלטתו של הפודקאסט באופן עצמאי הוא דבר מגניב שקורה לנו. להכין פרק זו עבודה לא קלה בכלל, אבל כשמאזינים למוצר המוגמר לאחר התהליך של איסוף החומרים והשירים, ההקלטה והעריכה, זה פשוט דבר קסום.

הפידבקים שאנחנו מקבלים הם קסם בפני עצמם. זה כל כך כיף ונותן מוטיבציה אדירה להמשיך. חבר’ה אל תפסיקו עם הפידבקים 🙂

הפודקאסט חשף אותנו לעוד פודקאסטרים נוספים ולמדנו מהם המון מה שגם יצר הזדמנויות אירוח מעניינות, למשל כשתומר קריב, שמשדר בקצה, התארח אצלנו בפרק על הגרסאות הישראליות לשירי הביטלס ואיך הביטלס השפיעו על המוסיקה בארץ בשנות השישים.

או כשאנחנו התארחנו לאחרונה בפודקאסט הקולנועי המעולה “סרטים זה אנחנו” כדי לדבר על הסרט ‘יסטרדיי’ שיצא לאחרונה.

ויש לנו עוד המון תוכניות מגניבות לעתיד, חלקן כבר בעבודה, אבל היי זו הפתעה, לא נגלה לכם.

יש לכם טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

אנחנו חושבים שצריך פשוט מאוד לאהוב את מה שאתה עושה עליו פודקאסט, אחרת זה ישמע לא אמין ולא יהיה מהנה.

אל תיבהלו מנושא הציוד, לאט לאט ובשלבים אפשר להתפתח ולעשות פודקאסטים איכותיים גם בתוכן וגם בצד הטכני. זה משתלם וכיף אמיתי.

עוד משהו שבא לכם לחלוק עם העולם?

לנצל את הבמה ולומר תודה ענקית לכל מי שרשום לדף הפייסבוק, קורא בבלוג ומאזין לפודקאסט, נותן פידבקים, עושה לייקים – זה פשוט כיף ואתם אדירים.

פיס אנד לאב כי אול יו ניד איז לאב.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה