פודקאסטריות מדברות: קרן סיאורדיה ושלי שמורק

קרן סיאורדיה ושלי שמורק

“במקום מסוים הרגשתי שאנחנו גם ככה מנהלות את השיחות האלה ואפשר פשוט להציב מולנו מקרופונים ולהקליט. בהתחלה עשינו את זה בעיקר בשביל החברים ולא ידענו שזה יתפוס”. ראיון עם קרן סיאורדיה ושלי שמורק מפודקאסט הפשע האמיתי “בואי נדבר רצח“.


ספרו בכמה מילים על הפודקאסט שלכן

בואי נדבר רצח‘ הוא פודקאסט ישראלי שעוסק בעולם הפשע האמיתי, פסיכולוגיה פורנזית וקרימינולוגיה כשהפורמט הינו שיחת סלון קז’ואלית. חלק מהפרקים כוללים ראיונות עם אנשי מקצוע או חובבי פשע אמיתי.

אנחנו קרן ושלי ואנחנו היוצרות והמנחות של הפודקאסט. אנחנו מתגוררות בחיפה, בנות דודות וחברות שמתעניינות בעולם הפשע האמיתי כבר שנים.

הפודקאסט שלנו רץ 3 שנים והוא הפודקאסט הראשון בארץ שעוסק בפשע אמיתי.

למה החלטתן להתחיל את הפודקאסט?

קרן: זה היה רעיון של שלי. היא התחילה להאזין להרבה פודקאסטים אמריקאים והתאהבה ברעיון. היא העלתה בפניי את האופציה והיא נשמעה לי מעולה.

שלי: במקום מסוים הרגשתי שאנחנו גם ככה מנהלות את השיחות האלה ואפשר פשוט להציב מולנו מקרופונים ולהקליט. בהתחלה עשינו את זה בעיקר בשביל החברים ולא ידענו שזה יתפוס.

איך גיליתן את עולם הפודקאסטים?

קרן: שלי גילתה לי את עולם הפודקאסטים. העבודה שלי כוללת נסיעות רבות כך שהיה לי זמן להאזין. אני לא זוכרת את הפודקאסט הראשון ששמעתי, אבל התחלתי עם פודקאסטים אמריקאים בנושאי פשע אמיתי.

שלי: לפני כמה שנים עבדתי בת”א וגרתי בחיפה, כך שהיה לי הרבה זמן בדרכים. התחלתי להאזין לפודקאסטים בתחומי פשע אמיתי, מוזיקה, תרבות וטכנולוגיה ותחום הפשע תמיד היה הכי דומיננטי.

מהם הפודקאסטים האהובים עליכן?

Serial, Under my dead body, The Dollop, Ear hustle.

פודקאסטים ישראלים: חושבים טוב עם יהודית כץ, מעבר לחומה (פודקאסט על יזמות וטכנולוגיה בסין), מה יש בזה, פודקאסט חדש בשם ביסמוט ויפרח שיצא בחודש האחרון והעונה הראשונה שלו עוסקת בבחירות אמיצות, צריך עיון – פודקאסט משפטי, סרטים זה אנחנו, ומדברים בסרט.

אחד הפרקים שהכי זכורים לנו הם של הפודקאסט צריך עיון, הוא הפרק “אדם חף מפשע מרצה מאסר עולם? שיחה עם הסניגוריה הציבורית“, שעוסק בהרשעות שווא ומעניין בטירוף. מומלץ.

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לכן עם הפודקאסט?

קרן: וואו. קרו לנו כל כך הרבה דברים שלא ציפינו שייקרו. עשינו פרקי לייב, הנחנו פאנל מומחים בסינמטק הרצליה, ראיינו אנשים מעניינים והכי מגניב עד כה – התארחנו במכללת כנרת בהרצאת אורח.

מבחינתו גם השמיים הם לא הגבול, היינו רוצות להמשיך להופיע בלייב, להתפתח לכיוונים חדשים, לעשות שיתופי פעולה עם אנשי מקצועי שונים – קרימינולוגים, יוצרי סרטים דוקומנטריים ומה לא.

יש לכן טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

הטיפ הכי גדול שלנו הוא פשוט להתחיל. לא לפחד ולא להסס. ואם כבר אתם מתחילים, הדרך הכי טובה לשמור על הקהל שלכם הוא התמדה ושקיפות – פרקים שיוצאים בפרקי זמן מוגדרים.

7. עוד משהו שבא לכם לחלוק עם העולם?

אנחנו פתוחות לשיתופי פעולה תמיד 🙂 דברו איתנו.

אולי יעניין אותך גם:

מחשבה 1 על “פודקאסטריות מדברות: קרן סיאורדיה ושלי שמורק”

  1. היי, כתבתי כבר שהצעתי לפודקאסט על טרייסי קאדי והחבר המוסלמי שלה.שניהם מיפו.
    לוויתי אותה מעט לפני הרצח בתכנית מצויינות שגרירי רוטשילד.

    הגב

כתיבת תגובה