פודקאסטר מדבר: ערן שטרן

“בשנים האחרונות, אני רואה כיצד נוצרת תנועה חדשה של עסקים בעולם. אלו הם עסקים הפועלים בצורה שונה. הם מגדירים מחדש את כללי המשחק. הם מונעים מתוך תשוקה, להט ויעוד גבוה. בפודקאסט, החלטתי להביא את הסיפורים של האנשים והיזמים שמאחורי העסקים הללו.”

ערן שטרן

ערן שטרן, מגיש הפודקאסט ‘כסף טוב‘, מתראיין.


ספר בכמה מילים על הפודקאסט שלכם

ב-2008, כשנתיים לאחר שעזבתי את הקריירה שלי כמנהל בכיר באינטל ויצאתי להקים את העסק שלי, התחלתי להקליט ראיונות עם אנשים מעניינים, מהארץ ומחו”ל.

בהתחלה הראיונות הללו התקיימו והוקלטו בטלפון, ובהמשך, עם ההתקדמות של הטכנולוגיה הם הוקלטו דרך האינטרנט בשידורי וידאו חיים.

ראיינתי אנשים ובעלי עסקים עם סיפור חיים מעניין, בעלי עסקים ויזמים, מובילי שינוי בארץ ובעולם.

עד היום, ב-11 השנים שחלפו מאז, צפו, האזינו והורידו את הראיונות הללו כרבע מיליון אנשים!

קיבלתי על הראיונות הללו אלפי תגובות ממאזינים וצופים שסיפרו לי עד כמה הראיונות הללו היו בעלי משמעות עבורם. עד כמה הם הפיקו מהם ערך ועד כמה הם השפיעו על חייהם.

ולאחרונה, החלטתי לקחת את הפרויקט הזה לרמה הבאה שלו, ולהפוך אותו לפודקאסט שבועי שנקרא: “כסף טוב: שיחות עם יזמים ועסקים המשנים את העולם”

למה החלטת להתחיל את הפודקאסט?

מ-2006 שיצאתי לדרך העסקית שלי, אני עוקב אחר ההתפתחות של עסקים בעולם.

בשנים האחרונות, אני רואה כיצד נוצרת תנועה חדשה של עסקים בעולם. אלו הם עסקים הפועלים בצורה שונה. הם מגדירים מחדש את כללי המשחק. הם מונעים מתוך תשוקה, להט ויעוד גבוה.

הם מתפתחים ומגיעים להישגים מרשימים מתוך כך שהם פועלים לשפר ולהיטיב עם כל בעלי העניין הקשורים אליהם. הם פועלים בהרמוניה ובאותנטיות כך שכל מי שנמצא איתם במגע מעריך, אוהב ואף הופך להיות מעריץ מושבע שלהם.

בפודקאסט, החלטתי להביא את הסיפורים של האנשים והיזמים שמאחורי העסקים הללו. לראיין אותם ולהבין מהם מה נדרש כדי להפוך לעסק שכזה?
כיצד הם חושבים ובעיקר, כיצד הם פועלים?
מה אפשר ללמוד מהם ברמה הפרקטית?
וכיצד אפשר לשכפל, לממש וליישם את זה בעסקים ובמיזמים שלנו?

איך גילית את עולם הפודקאסטים?

כבר ב-2007, עוד לפני הומצאה המילה “פודקאסט” הייתי מאזין לשידורים מוקלטים של הרצאות והדרכות שהעבירו מארה”ב מומחי שיווק שונים.

ההשראה שקיבלתי מהם הובילה אותי כשנה לאחר מכן להתחיל ולקיים בעצמי ראיונות כאלו עם אנשים שונים מהארץ ומהעולם.

מהם הפודקאסטים האהובים עליך?

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לך עם הפודקאסט?

במסגרת הראיונות הרבים שערכתי במהלך השנים עד היום ראיינתי אנשים מובילים בתחומם מהארץ ומהעולם, זה חשף אותי למגוון רחב של תפיסות עולם, חשיבה והזדמנויות שנפתחו בעקבות הראיונות המשותפים שקיימנו.

יש לך טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

למצוא את הנושא שהכי מעניין ומלהיב אתכם, ובעיקר להתחיל.. מהפרק הראשון.. משם ההמשך כבר יבוא.

עוד משהו שבא לך לחלוק עם העולם?

מוזמנים לאתר הפודקאסט בכתובת: www.keseftov.biz
ולאתר ולבלוג שלי – www.eranstern.co.il

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה