פודקאסטרית מדברת: מיכל פורת

“אני מאוד אוהבת רדיו. אחרי שירות בגלי צה״ל ועבודה כשדרנית בתחנת eco99fm בחמש השנים האחרונות, הבנתי שאני מאוד רוצה לייצר נישה משלי – בה אני העורכת וגם המגישה. הנטיה הטבעית ביותר היתה לייצר פודקאסט שהייתי רוצה לשמוע בעצמי, כשהדגש הוא על פרקים קצרים.” מיכל פורת, מגישת הפודקאסט ״דברים שפספסתי בשיעור של 8:30 בבוקר״, מדברת.

ספרי בכמה מילים על הפודקאסט שלך

אני בת 26, סטודנטית לתואר שני ביחסים בין לאומיים ועובדת בהיי טק. לפני 9 חודשים הוצאתי לעולם את הפודקאסט ״דברים שפספסתי בשיעור של 8:30 בבוקר״.

הפודקאסט מכיל פרקים קצרים מאוד, בין שלוש לשבע דקות, כשכל אחד מהם עוסק בנושא אחר לגמרי. הפודקאסט הפך לקהילה קטנה שבה חברים ומכרים כותבים (ואפילו מקליטים) פרקים, כדי לאפשר מגוון נושאים רחב במיוחד.

ולגבי השם – אם תהיתם: אני פספסתי הרבה דברים בשיעורים של 8:30 בבוקר 🙁

למה החלטת להתחיל את הפודקאסט?

אני מאוד אוהבת רדיו. אחרי שירות בגלי צה״ל ועבודה כשדרנית בתחנת eco99fm בחמש השנים האחרונות, הבנתי שאני מאוד רוצה לייצר נישה משלי – בה אני העורכת וגם המגישה.

הנטיה הטבעית ביותר היתה לייצר פודקאסט שהייתי רוצה לשמוע בעצמי, כשהדגש הוא על פרקים קצרים – פורמט שמסתדר טוב עם העובדה שיש לי הפרעות קשב.

בנוסף, רציתי לייצר פורמט שיעשיר את המאזינים במגוון נושאים ויאפשר להם לגלות דברים חדשים על תחומי תוכן שאינם מוכרים להם.

איך גילית את עולם הפודקאסטים?

הפודקאסט הראשון שהאזנתי לו היה גיקונומי, בהמלצת חבר מהלימודים. זה הרגיש כמו אנטי-תזה לעצמי – בגלל שהפרקים של גיקונומי מאוד ארוכים ולי אין יכולת קשב שמאפשרת לי בדרך כלל להאזין לזה.

אבל איך שהוא נסחפתי והאזנתי ללא מעט פרקים. מאוחר יותר גיליתי גם את הפודקאסטים של ״כאן״ (חיות כיס, שיר אחד ועוד) ומצאתי את עולם הפודקאסטים כמקור נהדר להעשרה.

מהם הפודקאסטים האהובים עליך?

אני מאוד אוהבת את הפודקאסטים של כאן – חיות כיס ושיר אחד.

עוד פודקאסט אהוב (שכבר לא כל כך מתעדכן לצערי) הוא סיפור ישראלי – אחד הפרקים הטובים שם הוא פרק שנעשה לכבוד פתיחת שנת הלימודים, בו ליווה צוות התכנית תלמידים מכל שכבה – מא׳ ועד יב׳. חמוד ומרגש!

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לך עם הפודקאסט?

בריאיון העבודה לעבודה הנוכחית שלי, מנכ״ל החברה שאל אותי הרבה שאלות על הפודקאסט וגם החמיא לי עליו. לא סיפרתי עליו לאף אחד בחברה לפני כן והבנתי שהוא מצא אותו משיטוט אקראי בפייסבוק שלי. זה היה ממש משמח וכיף.

לגבי העתיד – הייתי שמחה אם תלמידי בית ספר (חטיבות או תיכונים) גם ייחשפו לפודקאסט שלי ויוכלו להעשיר את עצמם ואפילו לכתוב פרקים משלהם!

יש לך טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

הטיפ הכי טוב שיש לי הוא לייצר פודקאסט שבאמת מעניין אתכם. הוא לא חייב להיות הכי פופולרי, אלא פשוט פודקאסט שיהיה לכם כיף לעבוד עליו וגם תלמדו במהלכו הרבה.

עוד משהו שבא לך לחלוק עם העולם?

זו הזדמנות להגיד לכל מי שכתב איזו עבודה מעניינת ללימודים שבא לו להפוך לפרק או סתם אם יש לכם סיפור נחמד בראש ששמעתם על משהו שקורה בעולם – דברו איתי! בואו נפיק את זה יחד.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה