פודקאסטר מדבר: אלדד שטרית

“הסטנדאפיסט האהוב עליי הוא ביל בר. פעמיים בשבוע אני נכנס למיטה שעה לפני שעת השינה הקבועה שלי ומאזין. לא פספסתי אף פרק. אני לא חושב שיש מישהו ששמעתי את הקול שלו כך הרבה. אולי רק את של אשתי, אבל אתם יודעים מה ההבדל בין לשמוע לבין להאזין”. אלדד שטרית, סטנדאפיסט ומגיש הפודקאסט “מאחורי כל צחוק“.


ספר בכמה מילים על הפודקאסט שלך

אני אלדד ואני סטנדאפיסט כבר 5 שנים. בגיל 25 חזרתי בשאלה ובגיל 27 התחלתי לעשות סטנדאפ. אני נשוי + ילד ויש עוד אחת בדרך. יש לי שני תארים שפתחו לי המון דלתות, בעיקר לשירותים.

אני מבלה את רוב הזמן במועדוני סטנדאפ. הרעיון של הפודקאסט הוא להביא לקהל את הצד הפחות מוכר ומדובר של קומיקאים, שהוא ממש שונה ממה שמצטייר כשאנחנו על הבמה.

השאיפה שלי היא להגיע לעומק עם כל מרואין כדי להבין את הנסיבות שהובילו אותו לקומדיה, את האתגרים שמלווים אותו ואת התהליך היום-יומי שהמקצוע הזה מצריך.

למה החלטת להתחיל את הפודקאסט?

אחרי 5 שנים בסטנדאפ, הגעתי למסקנה שאין בעולם אנשים שאני אוהב יותר מקומיקאים.

אני לא מרגיש בנוח כל כך עם אף אחד אחר ובפעם הראשונה שכף רגלי דרכה במועדון סטנדאפ מיד הרגשתי בבית. זה לא קרה לי אף פעם לפני כן.

לפני שנתיים בערך, התחלתי פרויקט של כתיבה אחד על אחד עם סטנדאפיסטים שאני אוהב. מהר מאוד גיליתי שבמקום לכתוב פאנצ’ים אנחנו מדברים על החיים, על קומדיה ועל חרדות.

מיד הבנתי שיש מקום להביא את השיחות האלה לקהל הרחב ולשמחתי יש הרבה מאוד מאזינים שלא קשורים בכלל לעולם הסטנדאפ והבידור שמתעניינים בצדדים האלה.

3. איך גיליתם את עולם הפודקאסטים?

הסטנדאפיסט האהוב עליי הוא ביל בר. כששמעתי שיש לו פודקאסט שבו הוא מדבר לבד למיקרופון פעמיים בשבוע, הבנתי שאני חייב להאזין. התאהבתי מיד ועם הזמן זה הפך להרגל קבוע.

פעמיים בשבוע אני נכנס למיטה שעה לפני שעת השינה הקבועה שלי ומאזין. לא פספסתי אף פרק. אני לא חושב שיש מישהו ששמעתי את הקול שלו כך הרבה. אולי רק את של אשתי, אבל אתם יודעים מה ההבדל בין לשמוע לבין להאזין.

לפני כמה חודשים טסתי לראות אותו בבודפשט ולא הצלחתי לפגוש אותו אחרי המופע, אבל לפני חודשיים הוא הגיע לארץ והפעם הגעתי מוכן. פגשתי אותו לפני המופע ואמרתי לו שהוא שינה לי את החיים ושאני ממש שמח לראות אותו. תגובתו הייתה: “בוא נקווה שלא אהיה גרוע הערב”.

4. מהם הפודקאסטים האהובים עליכם?

  1. The Monday Morning Podcast – Bill Burr
  2. WTF – Marc Maron
  3. The Joe Rogan Experience
  4. You made it weird – Pete Holmes
  5. The Good One – A Podcast About Jokes, with Jesse David Fox
  6. Making Sense – Sam Harris.
  7. בן בן ברוך – בין לבין
  8. חגית גינזבורג – מה ביונסה הייתה עושה?
  9. סמוך על סול: יומן צפייה – יונתן קוטנר וניר גורלי

מה הדברים הכי מגניבים שקרו לך עם הפודקאסט?

ההודעות שאני מקבל ממאזינים זה כנראה הדבר הכי טוב שקרה בעקבות הפודקאסט. לפחות 4 אנשים התחילו לעשות סטנדאפ בעקבותיו וזה בלתי נתפס בעיניי.

הסטנדאפיסטית המעולה קנדי אבלסון חשפה לראשונה שנכנסה להיריון מדודו טופז במהלך הפרק איתה.

מה היית רוצה שיקרה לך עם הפודקאסט?

הדברים המגניבים שאני רוצה שיקרו זה בעיקר שיותר מרואינים מפורסמים יגיעו לתכנית. קצת קשה להביא אותם כי לא כולם מכירים אותי ברמה האישית. כל מפורסם שמגיע פותח עוד קצת את הדלת לכל השאר.

אחת השאיפות שלי היא פרק מצולם עם קהל באולפן, שבסופו הקהל יכול לשאול שאלות. אני מסתכל עליך שחר חסון 🙂

יש לך טיפ/ים לפודקאסטרים מתחילים?

כמו בכל דבר חדש, בעיקר להתמיד. אם אפשר להתחייב לפרק בשבוע זה מעולה כי זה מרגיל את המאזינים לשלב אתכם בלו”ז שלהם.

מעבר לזה, אני בעצמי חדש בתחום ולומד כל פעם עוד קצת.

עוד משהו שבא לך לחלוק עם העולם?

תקראו את הספר: SEX COMEDY GOD של פיט הולמס.

אולי יעניין אותך גם:

2 מחשבות על “פודקאסטר מדבר: אלדד שטרית”

כתיבת תגובה