
ציון משתמשים
על הפודקאסט – עושים תנ”ך עם יותם שטיינמן
פודקאסט על ההיסטוריה של התנ”ך והמזרח הקדום. מסע היסטורי אל תקופת המקרא.
האזנה לכל פרקי הפודקאסט
יותם שטיינמן ואורחים יוצאים למסע היסטורי אל תקופת המקרא
הנבל הגדול של התנ”ך, בוודאי בקרב מלכי יהודה וישראל, הוא ירבעם בן נבט: המקרא מאשים אותו בפילוג ממלכת הזוהר של דוד ושלמה, בהחטאת העם וגרירתו לעבודת אלילים ועבודה זרה, בחורבן ממלכת ישראל ובעוד חטאים רבים. דומה שאין אף דמות מקראית אחרת שהושחרה והואשמה בהאשמות קשות כל כך. אבל האמנם זה נכון?
על פי התנ”ך, מי באמת היה ירבעם בן נבט? החוטא הגדול מכולם או אולי דמות חיובית מעיקרה שהושחרה במתכוון? הייתכן כי מבין השורות ניתן לגלות סיפור שמספר סיפור שונה לחלוטין? כדי לדבר על ה”חוטא האולטימטיבי”, אירחתי את חוקר המקרא, שחר ענבר, בפרק בו נעמיק בסיפורו של מייסד ממלכת ישראל.
האזנה נעימה,
יותם
![ירבעם בן נבט – החוטא הגדול מכולם או מלכנו האהוב? (שחר ענבר) [עושים תנ”ך]](https://d3wo5wojvuv7l.cloudfront.net/t_rss_itunes_square_1400/images.spreaker.com/original/dc1b5af3398864de8d601beb8b39fef4.jpg)
פרטים נוספים
הגשה: יותם שטיינמן
הפקה: פודקאסט ישראל
אתר אינטרנט: osimhistoria.com/osim-tanach
החסרנו משהו? מצאתם טעות? כתבו לנו.
שלום יותם…
אני מאזין קבוע של עושים תנך ואני מבקש לומר כי היה ראוי להזמין את ליאורה רביד לתוכנית המאה (ולהתגבר על המשקעים). אבל אם אשמע שהזמנת אותה והיא העדיפה לא לבוא אזי תנוח דעתי ולא אחשוב שיש כאן טינה כלשהיא.
ככלל תבורך על התוכנית המעולה שבזכותך אני מעשיר את ידיעותיי ואת עולמי הרוחני
כתובת אתר הפודקאסט לא מעודכן..הקישור הנכון הוא https://www.osimhistoria.com/osim-tanach
בכלל כל רשת הפודקאסטים של עושים היסטוריה עברו לאתר חדש. חבל שלא מעודכן גם בשאר התוכניות.
היי אביב,
תודה רבה על העדכון.
עדכנו את הקישור.
ערב טוב,
רני
בפרק על סוד עקרותה של שרה
נאמר שלפי המחקרים ממוצע גיל התמותה לפני כמאתיים שנה היה ארבעים ומשהו ומחצית מהילדים מצו לפני גיל חמש.
המסקנה מכך, שרוב האנשים מתו בגיל ארבעים בערך היא שגויה כמובן.
אם הממוצע ארבעים ומחצית מתו בילדות המוקדמת, המחצית השנייה הגיעה לגילאי שבעים – שמונים.
זה חשבון פשוט.
גם עצמות אגם שנמצאו מלפני מאות ואלפי שנים תוארכו לגילאי 70.
לשימת ליבכם.
יותם יקר
תודה על פודקאסט מרתק. מפריע לי כאשה, שבכל פעם שעולה נושא היותן של הנשים רכוש בתנך, או סוגיה אחרת שקשוקה למעמדן, אתה אומר “סליחה מהנשים” או “שלא יכעסו הנשים”. האם מצב זה לא אמור להפריע לכל אדם באשר הוא? אילו היו הנשים רכוש היום, מבחינתך ומבחינת חבריך הגברים זה היה בסדר?!
אם אתה מתיימר להציג עמדה נאורה ומתקדמת, מתבקש שתאמר “סליחה מהמאזינים”. כל המאזינים.