את, אני והזיקנה

את אני והזקנה

ציון משתמשים

4.8
(50)

דרגו את הפודקאסט

ציון נמוך ------- ציון גבוה

ציון ממוצע 4.8 / 5. מס' מדרגים 50

דרגו ראשונים את הפודקאסט

מודעה

על הפודקאסט – את, אני והזיקנה

“הדבר המפתיע ביותר שקורה לאדם זו הזיקנה” (טולסטוי).

בואו נדבר על מה זה להזדקן כיום, בישראל, בעולם, בכלל.

פודקאסט עם דנה פאר ויעל חביב על תקופת החיים שכולנו רוצים להגיע אליה, אבל לא ממש בטוחים איך להתמודד איתה.

האזנה לכל פרקי הפודקאסט

מודעה

פרטים נוספים

הגשה: דנה פאר ויעל חביב

הפקה: דנה פאר ויעל חביב

אתר: t-ny-vhzyqnh.simplecast.com

החסרנו משהו? מצאתם טעות? כתבו לנו.

אולי יעניין אותך גם:

4 מחשבות על “את, אני והזיקנה”

  1. שלום רב,
    שומעת את הפודקאסט שלכם זה הפרק ה 7 ואכן היו כמה פרקים ממש מעניינים ומרעננים, בעיקר אלה שהיו בהן אורחים אבל בשיחות של שתיכן ואני לא מפסיקה להיות מופתעת מהעובדה שאתן מתייחסות ומכירות כמעט אך וכך ביחידה זוגית מסורתית. אין אצלכן אנשים יחידים, אין להט”בים, אין שום מצב שזוכה ליחס וכבוד שהוא מחוץ לקונצנזוס השמרני שהיה נכון לפני כמה עשורים… אבוי… מאוד מפתיע… מאוד מתסכל, מאוד שגויי… ומאוד מעליב אחוזים עצומים מהאוכלוסייה שלא עונים לדרישה השמרנית הסגורה שלכן להיות יחידה זוגית מסורתית… די מביך לשמוע דיבור כזה חד-ממדי ב 2021
    ובכל אופן תודה על ההשקעה מלאת הרצון הטוב והמסירות בה אתן מטפלות באוכלוסייה המבוגרת, בברכה, איריס

    הגב
    • אמנם באיחור ניכר (מאד, ממש מתנצלת),
      ראשית, את צודקת. אנחנו נוטות להתייחס ליחידה זוגית סטרייטית שהיא הנורמה לאנשים בדור של הבייבי בומרס, שזה דור הזקנים כיום. עם זאת, אנחנו מודעות ומחפשות גם דוגמאות של זוגיות להט”ב, ופרק 17 היה מפגש עם איציק יושע, שהיה מראשוני מובילי המאבק על מקום במאחב הציבורי ללהטבים. מתכוונות בהמשך לעסוק עוד בעניין, גם במבט פמניסטי.

      בנוגע לאנשים שמעולם לא נישאו, גם הם מעטים בדור הזה, ויש מעט מידע לגבי החוויה של הזדקנות כיחיד (רוב הספרות בעניין נוטה להציג כערירי שלא מבחירה). בעתיד צפוי מספר הזקנים שבחרו לא להינשא להיות גדול יותר בשל השינויים החברתיים בעשורים האחרונים, ויהיה משקל רב יותר לחוויות החיים שלהם.
      התאלמנות ואלמנות זה נושא שראוי להתייחסות בפני עצמו ומתוכנן פרק לכך.

      הגב
  2. אני גרה בסן פרנסיסקו ומאזינה לתוכנית שלכן בקביעות. התוכנית מאד מעמיקה מגוונת אינפורמטיבית ומעניקה הרבה כלים ורעיונות להזדקנות בעדון gracefully and dignity
    בתכנית האחרונה שלכן העלתם נושאים עדינים שקשה לדבר עליהם. היא עסקה באנשים ברי מזל שהילדים רוצים לעזור וההורים מסרבים. במקרים רבים ההורים צריכים כלי תקשורות כדי להסביר לילדים על צרכיהם ועל הדרך שהם רוצים שהילדים התנהגו איתם.

    הגב

כתיבת תגובה